How many Swedish BigBox users are we and where are you located? I'm waiting for my BB dual to arrive in Linköping in the next weeks. I work as a mech eng. at Combitech with design and CAD methodology. /Lars
According to Kickstarter there are 17 backers from Sweden, which makes Sweden the number 5 country of BigBox users
I am actually not a backer... So out of 17 only two has been found. So I am currently last to get one... And I have no solid delivery date from E3D. (And do not expect one until all backers have their BB on the way) But I have high hopes that I can't make my Lithium-ion battery and design the case before the BB has been send.
Ett tips till er som vill montera Astrosyn-dämpare i era skrivare. 3d-grottan.se håller på att ta hem dessa. Förväntas finnas i lager om 3-4 veckor.
Beställt en BB Dual på preorder (vit/grå plexi) , alltså ej kickstarter. Beställde i början av feb. Också främst aktiv i 3D Sweden på Facebook =)
Jonas, BB Pro. Enköping Den dök upp i Fredags men har inte ens öppnats ännu, tur att det är lite påsk på ingång
ojojoj inte börjat skruva ännu? =p jag har abstinens o har bara väntat 1 månad lite drygt, har iofs haft 5 skrivare innan denna så inte lika mycket hajp längre men känner ändå suget efter den (man är lite lite skadad, jag vet...)
Vet inte riktigt vad du menar med kampanjen min min står här färdigbyggd och väntar på att jag ska ha ork att trimma in den ordentligt. Och jag var #203(typ) på Kickstartern.
Beställt en vanlig BB (ej dual) på Kickstarter. Fick den idag men upptäckte att en acryldetalj var sönder plus att den första delen jag skulle börja montera skulle finnas i både vanligt och spegelvänt utförande .... jag fick två lika dana . Har mailat E3D så jag hoppas de skickar delarna som är fel snarast.
Jag har varit i kontakt med Björn på 3d-grottan.se. Nu finns där både dämpare (se tidigare kommentar) och LM8LUU-lager av högre kvalitet (av märket Fushi) för er som vill ha en svensk leverantör för eventuella uppdateringar. För övrigt så "råkade" jag beställa Dual Titan Hybrid-uppgradering till min BB 1.0. Förväntningarna är rätt höga på vad de kan leverera. 18Ncm Nema17 stegmotorer kommer användas till dessa. Nu saknas bara tid till att fokusera på bygget.
Min första printer och jag är helt vilsen i printerdjungeln. Förbokade en BB Pro i början men sen så blev det "YOLO" och ändrade den till Dual och slängde dit Dual Titan också.